Nirwana live 2017

PicsArt_05-27-01.16.36

Zoals elk jaar wist ik eigenlijk weer niet wat ik voor mijn vader’s verjaardag en vaderdag moest kopen. Toen we beide over een playlist op een verjaardag aan het zeuren waren kwam ik er achter dat we 1 band allebei leuk vinden, namelijk Chef’special. Het leek me leuk om te kijken of er een concert was waar ik hem mee naar toe kon nemen. Er bleek een festival bij ons in de buurt te zijn 2 dagen voor zijn verjaardag waar ze speelden. Naast chef’special kwamen Racoon, Rondé en iemand die ik niet kende.

Vrijdag 26 mei, als afsluiter van mijn examens, gingen we richting Lierop. Dat was vrij dichtbij, dus we gingen op de fiets. Bij de fietsenstalling ging het allemaal niet zo snel, dus terwijl er 10 mensen voor ons in de rij stonden hebben we het halve optreden van Rondé gemist. Natuurlijk konden we het wel horen, dus dat was niet zo erg. Het tweede deel van het optreden was wel heel erg leuk. We stonden helemaal achteraan, maar het was een klein veld. Dat was dus helemaal niet erg.

Na een pauze van 30 minuten kwam Blaudzun, de tweede band. We stonden nog steeds achter aan, maar ik was ondertussen wel op een hek geklommen zodat ik het beter kon zien. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niet zo veel aan deze band vond, het was niet echt mijn soort muziek.

Tijdens de volgende pauze zijn mijn vader en ik wat naar voren gelopen zodat we eigenlijk op de eerste rij stonden toen Racoon ging spelen. Het verbaasde me hoeveel liedjes in kende. Ik vond Racoon altijd al leuk, maar ik had niet verwacht bijna alle liedjes te kennen. Ik moet ook zeggen dat ik van veel liedjes die ze speelde niet wist dat ze van hun waren. Oké toen ik het hoorde wist ik het wel, maar ik had het niet zo kunnen zeggen.

Als laatste speelde Chef’special, de band waar we eigenlijk voor kwamen. Tijdens dat optreden stonden we echt helemaal vooraan! Ik had al wel video’s van concerten van hun gezien, maar in het echt was het nog veel gaver. Ik kende op twee liedjes na alle liedjes helemaal. Nou zing ik nooit echt mee, maar het is toch wel leuk om ze te kennen. Papa en ik verbaasden ons er vooral over hoe de zanger bijna zonder aanloop zo op een 2 meter hoge speaker sprong.

Na dit optreden was het tijd om naar huis te gaan. Door een rally moesten we in de donker door het bos rijden terwijl we eigenlijk niet wisten waar we precies waren. Dat was dus een erg spannend einde van de dag haha

Leave a Reply

