Yalfest 2017

Na er bijna een jaar op te wachten was het zondag eindelijk tijd voor de nieuwe editie van Yalfest! Het was vrij ver weg voor mij en Iris (de vriendin waar ik mee ging), dus we moesten al vroeg vertrekken. Na heel lang te moeten wachten bij de bus kwamen we bij de studio’s in Aalsmeer aan.

We moesten onze tassen inleveren, maar ik was gelukkig zo slim om mijn portemonee uit mijn tas te halen. Nadat we uit de de rij kwamen liepen we dus meteen even langs de kraampjes. Ik kocht 2 kaarsen bij Emmy en De voordelen van onbeantwoorde liefde.

Daarna was het tijd voor de show op het podium. Vorig jaar vond ik dat vrij saai omdat ik bijna niks kon horen en zien, maar dit jaar was het super goed geregeld! De auteurs waren erg leuk. Ik vond het vooral grappig dat David en Megan(? dat weet ik niet meer zeker) zo enthousiast waren over de sinaasappelpers in de supermarkt.

Tijdens de eerste signeerronde had ik net mijn eten gehaald, dus stond ik heel charmant een broodje naar binnen te werken in de rij bij Megan. Ik had hem net optijd op (Lees: Gegeven aan Iris) en ik kon mijn boek laten signeren. Iris had alleen een boek van David, dus daarna gingen we naar de theaterzaal voor David, Gena en Lesley.

Dat waren wel de leukste auteurs om bij te gaan signeren. David vond dat Iris op Luna Lovegood leek en later toen we hem tegenkwamen zei hij ook nog Hi luna! Ook vond hij dat mijn haar leuk was.  Daarna zei Lesley ook nog dat een vriendin van haar  een boek had geschreven dat Maud heet, dus ze was helemaal blij dat ze een Maud had ontmoet.

We volgden de masterclass Vormgeven. Die vond ik erg leuk, maar het was meer het verhaal vertellen dan dat ik er echt iets van leerde. Dat vond ik niet erg, want ik vond het wel interessant.

Toen was het tijd voor de tweede signeerronde waar ik mijn overige 4 boeken liet signeren. Hierbij heb ik vooral alleen in de rij gestaan, het was namelijk erg druk en Iris was zo lief om vast in een andere rij te gaan staan. We stonden allebei met gezellige mensen om ons heen, dus dat was super!

hier is er een zwart gat in mijn hoofd en ik kan me dus niet meer herinneren of er iets is gebeurd.

Toen zat het dagprogramma er al weer op en was het tijd voor het eten. Het duurde vrij lang voor we het eten kregen, maar daardoor kregen we een gratis drankje. We hebben om niet meer omgekleed en beide hadden we ook geen goed kapsel om ons haar te laten vlechten.

Het avondprogramma was ook erg leuk. We hebben nog foto’s laten maken met Lesley, Amy, David en Victor. Het was met mijn polaroid camera en iedereen die we het vroegen was bang om de foto te verpesten. Nadat de 4 foto’s in mijn camera was het alweer tijd om naar huis te gaan.

 

Leave a Reply

