Harry Potter en het vervloekte kind

SAMSUNG CAMERA PICTURESTitel: Harry potter en het vervloekte kind
Auteur: Jk rowling, John Tifanny en Jack thorne
Uitgeverij: De harmonie
Genre: Young Adult
Prijs: €19,90
Cijfer: 6/10

Het leven van Harry Potter was al nooit eenvoudig, maar nu hij een overwerkte ambtenaar is op het ministerie van Toverkunst en vader van drie schoolgaande kinderen lijkt alles nog moeilijker. Terwijl Harry wordt achtervolgd door zijn verleden dat weigert verleden tijd te blijven, worstelt zijn jongste zoon Albus met een familie-erfenis waar hij nooit om gevraagd heeft. Wanneer het verleden en heden dreigen te versmelten, leren zowel vader als zoon dat duisternis soms uit onverwachte hoek komt.

Ook al had ik van heel veel mensen gehoord dat het geen goed verhaal was kon ik als echte Harry Potter fan toch niet achterblijven op dit boek. Het duurde wel iets langer dan ik eigenlijk had gehoopt, maar eindelijk kocht ik hem toch. Nou ja, ik kreeg hem. Ik las hem in de vakantie als voorbereiding op mijn Harry Potter marathon.

Het verhaal vond ik erg leuk bedacht, maar er waren wel wat minpunten. Die dingen maakten het verhaal niet slecht, maar gewoon minder leuk.

Het eerste puntje was dat het in script vorm was geschreven. Dat wisten we natuurlijk al van te voren, dus eigenlijk moet ik daar niks over zeggen, maar dat haalde de spanning van het verhaal een beetje weg. Het was allemaal niet zo uitgebreid en dat had wel wat meer gemogen van mij.

Daarnaast vond ik dat het allemaal een beetje te snel ging. Zo gingen er een paar jaar voorbij in 1 hoofdstuk! Toen had ik het wel een beetje gehad, dan is het niet leuk meer. Voor een toneelstuk is het natuurlijk wel goed, dan heb je ook de beelden er bij. Ik denk dat het dan een stuk minder snel zou gaan en het zou een stuk spannender worden.

De leuke personages maakten het toch nog goed voor mij. Door hen wilde ik door lezen, want ik wilde zo graag weten wat er ging gebeuren. Ook al miste ik wat spanning in het verhaal, was het snog steeds super leuk. Ik hoop echt dat ik ooit de kans krijg om de musical te zien! Of dat het verfilmd gaat worden natuurlijk

Geef een reactie

