Anna & de French kiss

Titel: Anna & de French kiss
Auteur: Stephanie Perkins
Uitgeverij: Best of YA20161109_125545
Genre: Young Adult
Prijs: €16,99
Cijfer: 9/10

Anna kijkt erg uit naar haar laatste jaar op school in Atlanta, waar ze een cool bijbaantje heeft, een lieve vriendin en waar haar secret crush opeens interesse in haar lijkt te hebben. Dan wordt ze door haar vader naar de kostschool in Parijs gestuurd. Anna voelt zich eerst doodongelukkig, maar dat gevoel ebt gauw weg als ze Étienne St. Clair ontmoet. Étienne is charmant en heeft de looks & de brains… en een vriendin. Maar in de Stad van de Liefde moeten wensen uit kunnen komen. Zal een jaar vol bijna-romantische ervaringen eindigen met de felbegeerde French Kiss?

Mag ik even zeggen hoe prachtig ik dit boek vind? Door de kleur en de lengte van het boek is het vaak het eerste boek wat me opvalt als ik een foto zie van iemand anders zijn/haar boekenkast. Ook vind ik het tekentje op elk boek heel leuk, bij Anna het hartje dus, dat geeft de boeken net wat meer eigenheid.
Nadat ik na een lange tijd (het valt me op dat ik vaak een aankoop uitstel) het boek kocht hoopte in natuurlijk dat de binnenkant even prachtig was als de buitenkant.

Het personage Anna was denk ik gewoon de fictionele versie van mij, alleen schrijf ik dan meestal recensies over boeken en niet over films. De gebleekte pluk in haar haar was een leuk bijvoegsel, zo was ze toch niet héél normaal. Ik vond Anna een heel fijn persoon om te volgen in het boek, maar de andere personages waren ook super. Het was vooral leuk dat elk personage zo zijn eigen problemen had, ze waren niet gewoon er bij voor het verhaal van Anna. Haar vrienden Meredith, Rashmi en Josh waren echt mensen waarvan je hoopt dat het je eigen vrienden zouden zijn. Hoe ze Anna meteen in de groep op nemen, maar ook doordat ze allemaal hun eigen speciale karakters hebben. Étienne was wel echt een droomjongen, je zou bijna niet geloven dat hij echt bestaat. Het enige nadeel: Hij had al een vriendin. Toch wordt de klik van hem en Anna zo goed beschreven dat je maar door wil blijven lezen.
Het leukste vind ik toch wel dat alle personages in elkaar boeken voorkomen, zo lees je hier over Isla en Josh uit het laatste boek.

De schrijfstijl van dit boek vond ik heel fijn. Het was zo makkelijk geschreven dat je door het verhaal heen vloog en het gevoel had dat je er zelf bij was. Het enige puntje is dat het af en toe wat uitgebreider en gedetailleerder had gemogen, nu gingen dingen af en toe iets te snel. Het boek was niet heel spannend en je wist meteen al hoe het ging eindigen, maar dat was totaal niet storend. Ik vond het vooral heel fijn dat de hoofdstukken meteen op elkaar doorliepen en er geen tijd tussen zat. Dan hoefde je niet elk hoofdstuk opnieuw in het verhaal te komen, terwijl dat bij de meeste boeken wel is. Ben ik trouwens de enige die het verwarrend vind om over Engelstalig spreken te lezen terwijl het boek Nederlandstalig is? Ik snap dat het ook raar is als je over Nederlandstalig spreken praat terwijl het boek zich in Frankrijk afspreekt.

Ik vond Anna & de French kiss een geweldig boek. Ik vloog er zo snel doorheen door de makkelijke schrijfstijl. De personages waren echt super beschreven en ik zou ze zo graag ik het echt willen kennen. Ik ben heel benieuwd naar de volgende boeken.

One thought on “Anna & de French kiss”

Leave a Reply

