Girl online – Zoe Sugg

Titel: Girl online
Auteur: Zoe Sugg
Uitgeverij: Best of YA
Genre: Young Adult
Prijs: €16,99
Cijfer: 8/10

Penny heeft een geheim: onder de alias Girl Online blogt ze over schooldrama”s, jongens, haar20160719_114558 (1).jpg
rare, chaotische familie en de paniekaanvallen die ze sinds kort heeft. Wanneer alles alleen maar
slechter lijkt te gaan, stuurt haar familie haar naar New York. Daar ontmoet ze de knappe en
gitaar tokkelende Noah. Penny wordt verliefd en natuurlijk houdt ze elke ontwikkeling bij op haar
blog. Maar Noah heeft ook een geheim, een geheim dat Penny”s dekmantel in gevaar brengt.
En erger nog: ook haar belangrijkste vriendschap komt hierdoor op het spel te staan.

Girl online was één van die boeken die ik al heel lang wilde lezen, maar die ik eigenlijk nooit kocht. Toen mijn nicht ze wel kocht vroeg ik meteen of ik ze mocht lenen, dat mocht natuurlijk.

De kaft vind ik niet bijzonder. Oké hij is mooi, maar echt toepasselijk bij het verhaal vind ik het niet moet ik eerlijk zeggen. Het enige wat klopt  is dat Penny graag foto’s maakt, maar dat is niet heel belangrijk voor het verhaal.

Ik vond dat vooral de personages het boek zo goed maakten, het verhaal was wel leuk, maar niet geweldig. De personages vond ik daarentegen wel heel leuk. In Penny kon ik mezelf goed vinden, ze is ook klunzig, maakt graag foto’s en blogt graag, ze blogt dan wel over hele andere onderwerpen, maar daarom vond ik het juist zo leuk om te lezen. Zelfs toen er een vraag werd gesteld: “Als je een muziekinstrument zou zijn, welke zou je dan zijn?” gaf ik, voor ik haar antwoord had gelezen, hetzelfde antwoord: Cello.
Ook de 2 andere personages die ik verder het belangrijkst vond in het verhaal vond ik geweldig. Elliot, haar beste vriend, is echt de beste die je je maar kan wensen. Het lijkt me geweldig om mijn beste vriend in de kamer naast me te hebben. Ook vond ik het heel leuk dat hij zo’n aparte kledingstijl had.
Ook Noah vond ik heel leuk. Het mysterieuze aan hem was erg aantrekkelijk en de dingen die hij voor Penny deed waren heel romantisch.
De “vijanden” van Penny vond ik zo goed beschreven dat ik echt een hekel aan ze kreeg. Ik zeg nog niet wie, want dat zou een spoiler voor dit boek zijn.

Het verhaal vond ik ook wel leuk, maar zoals ik al zei niet geweldig. Naast de personages vond ik ook de plekken heel goed beschreven. Bijvoorbeeld bij de zaal van de bruiloft, ik was er niet bij, maar toch kon ik me voorstellen hoe mooi het daar moet zijn geweest. Ik vond de paniekaanvallen van Penny een hele goede toevoeging aan het verhaal, daardoor was het niet meer een “rozengeur en maneschijn” verhaal. Vooral het idee voor een alter ego vond ik super, ik denk dat heel veel mensen daar wat aan kunnen hebben. Ook het geheim van Noah zag ik echt niet aankomen, al was het achteraf best duidelijk. Ik voelde door het verhaal heen echt met de personages mee. Waar ik me echt aan ergerde is dat het boek eindigde met de meest cliché eind zin ooit! Al past dat misschien ook wel bij het verhaal, aangezien dat ook wel een beetje cliché is. Nou vind ik dat bij de rest van het verhaal niet storend, maar juist fijn omdat ik er snel doorheen kwam.

Het is natuurlijk bekend gemaakt dat Zoë het boek niet zelf heeft geschreven, maar dat ze geholpen is. Ik vond het niet heel storend, want het was nog steeds een heel goed boek en dan heb ik liever dat ze door iemand geholpen wordt om het nog beter te maken. Het tweede boek zal ze wel helemaal zelf gaan schrijven, die heb ik stiekem al gelezen en daar volgt snel een recensie van.

Ook al vond ik het verhaal niet super, ik heb het boek door de goede personages in één stuk uitgelezen.

 

 

Een gedachte over “Girl online – Zoe Sugg”

Geef een reactie

